خاتمي در تجمع اعتراض‌آميز طلاب حوزه علميه قم:

اهانت به ساحت امام خميني (ره) جريان فتنه را كور خواهد كرد


یزدفردا: امام جمعه موقت تهران گفت: آنچنان كه يك مقاله عليه امام راحل(ره) در سال 56 حكومت شاه را سرنگون كرد، اين خيزش و خروش مردم در برابر اهانت‌كنندگان به امام فتنه اخير را كور خواهد كرد. 

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله سيد‌احمد خاتمي پيش از ظهر امروز در تجمع بزرگ طلاب و روحانيون كه در اعتراض به اهانت‌كنندگان به ساحت امام خميني(ره) در مدرسه فيضيه قم برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: اجتماع باشكوه و ارزشمند طلاب و فضلا بي‌اختيار انسان را به ياد حادثه اهانت به امام در روزنامه اطلاعات در 32 سال پيش مي‌اندازد.
وي افزود: آن زمان طلاب در حكومت سرنيزه طاغوت حركتي را آغاز كرده كه سرانجام در 19 دي با شهادت جمعي از طلاب جرقه انقلاب را زده و سرانجام حكومت سياه پهلوي را سرنگون كرد.
امام جمعه تهران خاطرنشان كرد: به بركت اخلاص امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب آنچنان كه يك مقاله حكومت شاه را سرنگون كرد، اين خيزش و خروش مردم در برابر اهانت‌كنندگان به امام به فضل خداوند متعال فتنه اخير را كور خواهد كرد.
وي با بيان اينكه اين حركت موهن و زشت به انگيزه منزوي كردن آرمان‌هاي امام راحل(ره) بود، تصريح كرد: فتنه‌گران بدانند كه اين طلاب و روحانيون نسل همان طلاب 19 دي سال 56 هستند و تا آخرين نفس و تا آخرين قطره خون حامي آرمان‌هاي بلند امام و رهبري باقي خواهند ماند.
آيت‌الله خاتمي خطاب به شركت‌كنندگان در اين تجمع بزرگ اظهار داشت: شما طلاب دنباله‌رو همان علمايي هستيد كه هيچ گاه امام را تنها نگذاشتند و تمام فتنه‌ها و اين امواج زودگذر به ياري خداوند از ميان خواهد رفت.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه نبايد حوادث تاريخي را به صورت مقطعي بلكه بايد به صورت زنجيروار نگاه كنيم، خاطرنشان كرد: حادثه 61 هجري و شهادت اباعبدالله الحسين(ع) مخلوق آن سال نبود بلكه مخلوق سال 11 هجري بود كه در آن اميرالمؤمنين علي(ع) را از صحنه كنار گذاشتند و آن روز آغازگر سلسله حوادث تلخي بود كه يكي از آنها شهادت امام حسين(ع) و ياران باوفايش بود.
وي تأكيد كرد: اهانت امروز به امام عظيم‌الشأن مخلوق حادثه 16 آذر 88 نيست، بلكه مخلوق جرياني‌ست كه در پرونده آنها سخنان و اتفاقات سياهي به ثبت رسيده است.
امام جمعه تهران گفت: سران اين جريان روزي مي‌گفتند كه «عليه خدا هم مي‌شود راهپيمايي كرد»، «ائمه اطهار(ع) نيز قابل انتقاد هستند»، «فرهنگ بسيجي خشونت‌آفرين است»، «عامل عقب‌افتادگي ما افكار امام راحل(ره) است»، «افكار امام را بايد به موزه فرستاد».
آيت‌الله خاتمي در ادامه افزود: اين حادثه به هيچ عنوان مقطعي نبوده و يك جريان است كه مردم بايد به خوبي اين جريان فتنه را بشناسند، زيرا اين جريان اساس اسلام ناب محمدي را هدف قرار داده است.
وي با بيان اينكه مردم در انتخابات سال 84 و در صحنه‌هاي سياسي و اجتماعي پس از آن، اين جريان را ناكام گذاشتند، اظهار داشت: آنها همچنان مثل آتش زير خاكستر به فتنه‌انگيزي و دسيسه‌هاي خود ادامه مي‌دهند و همه اينها معلول يك جنگ نرم تمام عيار عليه نظام اسلامي است.
مدرس خارج فقه حوزه علميه قم هدف از جنگ نرم دشمنان را حذف اسلام و آرمان‌هاي امام و انقلاب دانست و گفت: اينكه در روز قدس و روز 16 آذر اندك منحرفاني شعار مي‌دهند «استقلال، آزادي،‌ جمهوري ايراني» بدون شك هدف‌گذاري جريان فتنه براي حذف اسلام را نشان مي‌دهد.
امام جمعه تهران گفت: در اينجا بايد از شجاعت و ايستادگي قهرمانانه دانشجويان ولايي و حزب‌الهي كه اين اقليت منحرف را ناكام گذاشتند نيز بايد تشكر و قدرداني كنيم.
‌آيت‌الله خاتمي‌ اظهار داشت: آيا حقيقتا جا نداشت كه مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام راحل(ره) در برابر اين اقدامات وقيحانه بيانيه‌اي صادر كرده و آن را محكوم مي‌كرد.
وي افزود: آنها تنها بيانيه داده‌اند كه اين اهانت به ساحت امام در 16 آذر اتفاق نيفتاده و تنها صدا و سيما آن را مونتاژ و پخش كرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: حداقل هفت شبكه خارجي حوادث آن را روز را مدام و به صورت زنده پخش مي‌كردند.
وي گفت: آقاي سيدحسن خميني مورد ارادت ماست اما اين سخنان در اين برهه حساس زماني به چه معناست و چرا به جايي كه اين رفتار را محكوم كنيد، با اين بيانيه از آنها دفاع مي‌كنيد.
آيت‌الله خاتمي تصريح كرد: امروز اسلاميت نظام كه جان و فكر امام راحل(ره) بود در حوادث پس از انتخابات مورد هجمه گسترده قرار گرفته است، پس چرا فرياد برنمي‌آوريد.
وي با بيان اينكه جريان فتنه به دنبال حذف ولايت فقيه از نظام اسلامي است، اظهار داشت: سران فتنه در اغتشاشات پس از انتخابات اظهار كرده بودند كه اين بهترين موقعيت براي عقب نشاندن رهبري و به زير كشاندن ايشان از حكومت است.
آيت‌الله خاتمي تأكيد كرد: امروز به صراحت مي‌گويم كه تمام تلاش فتنه‌گران كنار گذاشتن ولي‌فقيه از صحنه است، زيرا ولايت فقيه استخوان در گلو و خار در چشم مستكبران جهاني است.
مدرس خارج فقه حوزه علميه قم با اشاره به بهانه‌گيري‌هاي دشمنان و فتنه‌انگيزان براي تضعيف ولايت‌فقيه خاطرنشان كرد: يكي از سوژه‌هاي آنان اين است كه مي‌گويند مراجع تقليد همراه با ولي‌فقيه نيستند اما حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي خودشان گفتند كه اگر حرمتي براي رهبري نباشد، براي هيچ كدام از ما نيز نخواهد بود و حضرت آيت‌الله نوري‌همداني هم اظهار داشته‌اند كه من يك سرباز براي ولي‌فقيه هستم.
امام جمعه تهران با اشاره به كنار رفتن آيت‌الله جوادي آملي از امامت جمعه شهر مقدس قم و فضاسازي دشمنان در اين جريان اظهار داشت: پيشينه درخشان اين عالم رباني در حمايت از ولي‌فقيه و در طول تاريخ انقلاب بر كسي پوشيده نيست و امروز ايشان در سن 78 سالگي و با سابقه تدريس طولاني و با كسالت احوال از اين سمت كناره‌گيري كرده‌اند.
آيت‌الله خاتمي گفت: امروز به صراحت اعلام مي‌كنم كه حوزه‌هاي علميه و قاطبه روحانيت در حمايت از اصل ولايت ‌فقيه هيچ گاه ترديدي به خود راه نداده و راه نمي‌دهد.
وي در ادامه افزود: جريان فتنه مي‌خواهند تا ولايت‌فقيه و نظارت استصوابي نباشد تا بتوانند كساني را در رأس امور قرار دهند تا كشور را دو دستي به بيگانگان تقديم كند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم هدف سوم دشمنان از جنگ نرم را مبارزه با سياست خارجي نظام اسلامي و آرمان استكبارستيزي امام راحل(ره) دانست و گفت: كساني كه ادعا مي‌كنند حامي آرمان‌هاي امام هستند، اوباما چندين بار از آنها حمايت كرده است، چرا هيچ گاه حمايت‌هاي او را محكوم نمي‌كنند.
وي با بيان اينكه سران فتنه قبح ارتباط با بيگانگان را در ايام انتخابات و پس از آن شكسته‌اند، خاطرنشان كرد: در انتخابات اخير از ستاد يكي از كانديداها بيش از صد بار با انگليس ارتباط برقرار مي‌شود و از سوي ديگر ساركوزي رئيس‌جمهور عياش فرانسه مي‌گويد كه چرا ما بايد بيانيه دهيم، در خود ايران برخي روحانيون هستند كه بهتر از ما نظام اسلامي را افشا مي‌كنند.
آيت‌الله خاتمي خطاب به سران فتنه تصريح كرد: آيا اين حمايت‌هاي سردمداران كشورهاي غربي و مستكبران جهاني لكه ننگي براي شما نيست.
وي در ادامه اظهار داشت: رويارويي ملت با يكديگر يكي از اهداف دشمنان در جنگ نرم عليه نظام اسلامي‌ست تا مردم كه صاحبان اصلي اين انقلاب هستند را در برابر يكديگر قرار دهند.
وي افزود: سران فتنه تمام مراكز وحدت‌آفرين همچون راهپيمايي‌هاي ضداستكباري را محل گسترش تفرقه قرار داده‌اند و از هم اكنون شعارهاي تفرقه‌انگيز خود را براي ماه‌هاي باعظمت محرم و صفر آماده كرده‌اند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: آنها اگر بعضا هم سخني از وحدت مي‌گويند تنها به دنبال حمايت از تفرقه‌انگيزان و آشوبگراني هستند كه در زير پرچم فتنه انسان‌هاي بيگناه را كشته، مسجد را به آتش كشيده و امنيت جامعه را مختل ساخته‌اند.
آيت‌الله خاتمي با اشاره به تحريف سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي از سوي جريان فتنه خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري فرمودند كه نمي‌توان افراد را با وارد آوردن يك اشكال ضدولايت و منافق دانست اما آنها با سوء استفاده از اين سخنان، مقاله نوشتند كه بايد شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه و مرگ بر منافق از جامعه حذف شود.
امام جمعه تهران تأكيد كرد: شعار «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و «مرگ بر منافق» مصدق تبري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
وي با بيان اينكه ما هيچ گاه ريزش نيروهاي انقلابي را دوست نداريم و مي‌خواهيم همه در اردوگاه انقلاب حضور داشته باشند، تصريح كرد: اكنون كه برخي رسوايي بيش از اندازه طرفدارانشان را مي‌بينند، اهانت به تصوير امام را حركت ضدانقلابي عنوان مي‌كنند، اما شما كه اين حركت را محكوم مي‌كنيد آيا حركت و اقدام بر خلاف آرمان‌هاي امام راحل(ره) را اقدام ضدانقلابي تصور نمي‌كنيد؟
آيت‌الله خاتمي گفت: در حوادث پس از انتخابات سران فتنه تنها به قيام مسلحانه علني عليه نظام اسلامي دست نزدند، اما پايين‌تر از آن هر كاري كه توانستند بر ضد ولايت‌فقيه و در راه تفرقه‌انگيزي در جامعه صورت دادند.
امام جمعه تهران اظهار داشت: اگر شما حقيقتا در سخنان خود صداقت داريد و توهين به امام راحل(ره) را ضدانقلابي مي‌دانيد، دست از مخالفت با نظام اسلامي برداشته و در پيشگاه ملت توبه كنيد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن قدرداني از موضع‌گيري رئيس قوه قضائيه و دادستان كشور خاطرنشان كرد: مسئولان قوه قضائيه بدانند كه كاسه صبر ملت لبريز شده است و مردم و روحانيون خواستار برخورد قاطع با سران فتنه و اهانت‌كنندگان به امام راحل(ره) هستند.
مدرس خارج فقه حوزه علميه قم در ادامه افزود: امروز حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و روحانيت انقلابي نشان داد كه همان طلاب و روحانيون 15 خرداد 42 و 19 دي 56 هستند و تا آخرين قطره خون پاي آرمان‌ها و ارزش‌هاي امام و انقلاب ايستاده‌اند.
آيت‌الله خاتمي در پايان تصريح كرد: در آستانه ماه محرم الحرام اين اجتماع عظيم در حمايت از فرزند حسين(ع) تشكيل شده تا به فرياد «هل من ناصر ينصرني» اباعبدالله(ع) پاسخ بدهد.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا